Wizerunek Biblioteki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie w opinii studentów
DOI:
https://doi.org/10.24917/20811861.14.12Słowa kluczowe:
wizerunek biblioteki, biblioteki akademickie, badania ankietowe, promocja bibliotekiAbstrakt
Biblioteki jako instytucje uczestniczące w procesie edukacji, wpływają na kształtowanie wyobrażeń oraz postaw względem nich, wobec czego istotna jest zagwarantowanie akceptacji społecznej dla organizacji. W celu polepszenia wizerunku biblioteki powinny aktywnie działać i rozwijać się oraz poszerzać inicjatywy. Działania podejmowane przez biblioteki winny brać pod uwagę potrzeby stałych oraz potencjalnych użytkowników. Budowanie stałych relacji z otoczeniem wewnętrznym oraz zewnętrznym ma kluczowe znaczenie dla bibliotek. W celu określenia aktualnego obrazu Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz zbadania poziomu satysfakcji użytkowników zostały przeprowadzone badania ankietowe na grupie 920 studentów. Badania miały na celu poznanie stopnia zadowolenia studentów oraz oceny otoczenia, w tym przypadku studentów Uczelni względem instytucji, a także działań jakie powinny być podjęte w celu polepszenia wizerunku biblioteki.
Bibliografia
Bibliotekarze bez bibliotek, czyli bibliotekarstwo uczestniczące : III Ogólnopolska Konferencja Naukowa, Białystok, 18-20 maja 2011 : praca zbiorowa pod red. J. Kudrawiec, Białystok 2012
Fizyczna przestrzeń biblioteki pod red. Mai Wojciechowskiej, Gdańsk 2013
Gdzie jesteś czytelniku? Rola biblioteki w strategii i działalności uczelni wyższej : XXV Forum Sekcji Bibliotek Szkół Wyższych Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich pod red. Krzysztofa Zioło, Gliwice 2012
Huczek M., Public relations w bibliotekach, „EBIB”, 2004, nr 5
Kosik E., Kreowanie wizerunku bibliotek poprzez imprezy społeczno-kulturalne, „EBIB”, 2016, nr 2
Kotler P., Marketing : analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Warszawa cop. 1994
Kruszewski T., Przestrzenie biblioteki : o symbolicznej, fizycznej i społecznej obecności instytucji, Toruń 2012
Kształtowanie wizerunku biblioteki : praca zbiorowa pod red. M. Czyżewskiej, Białystok 2007
Pabian A., Promocja : nowoczesne środki i formy : monografia, Warszawa 2008
Unowocześnianie organizacji i metod pracy bibliotek w świetle zmieniających się potrzeb czytelników : edycja II : materiały konferencyjne, Opole, 16-17 listopada 2011 r. pod. red. Wandy Matwiejczuk i Danuty Szewczyk-Kłos, Opole 2012
Wojtczak J., Kreowanie wizerunku biblioteki akademickiej na podstawie działań public relations Biblioteki Politechniki Wrocławskiej, „Biblioteka”, 2013, nr 17
Wójcik K., Public relations : czyli jak zjednać otoczenie i tworzyć dobrą opinię, Międzyborów 1995
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 AUPC Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.