Badanie satysfakcji użytkowników Biblioteki Uniwersyteckiej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego na przykładzie studentów i pracowników Wydziału Prawa i Administracji

Autor

  • Justyna Rogińska-Usowicz Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie. Biblioteka Uniwersytecka
  • Monika Burzyńska Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie. Biblioteka Uniwersytecka

DOI:

https://doi.org/10.24917/20811861.14.15

Słowa kluczowe:

studenci prawa, badania satysfakcji, użytkownicy bibliotek

Abstrakt

Artykuł ma na celu opisanie i analizę wycinka badań przeprowadzonych w Bibliotece Uniwersyteckiej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Badanie były przeprowadzone w formie ankiet, próba była dobierana losowo. Badacze postawili sobie za zadanie poznanie oceny studentów i pracowników Wydziału Prawa i Administracji w odniesieniu do usług Biblioteki. Wzięto pod rozwagę takie aspekty funkcjonowania instytucji jak: częstotliwość odwiedzin przez użytkowników, godziny otwarcia Biblioteki, cel odwiedzin. Ankietowanych poproszono też o ocenę warunków lokalowych i wyposażenia. Ocenie zostały poddane też poszczególne usługi informacyjne świadczone w Bibliotece. Badania pokazały, że poziom satysfakcji użytkowników jest duży i że Biblioteka obok swoich podstawowych funkcji spełnia też szereg innych, stając się „trzecim miejscem”.

Bibliografia

Dobra biblioteka publiczna – czyli jaka? : studia i materiały: praca zbiorowa, red. A. Wiśniewska, A. Paszko, Kraków 2006.

Gębiłyś Z., Zarządzanie strategiczne w bibliotekach szkół wyższych w społeczeństwie wiedzy, w: Biblioteki szkół wyższych w społeczeństwie wiedzy. Uwarunkowania i wybrane zagadnienia, T. 2, Narzędzia i formy funkcjonowania, Katowice 2010.

Gruszecka H., Badanie preferencji użytkowników i ocena malej biblioteki akademickiej na przykładzie Biblioteki Wydziału Nauk Rolniczych Akademii Rolniczej w Lublinie z siedzibą w Zamościu, „Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej” 2007, T. 14 [15], nr 3/4, s. 13-17.

Sidor M. W., Jakość usług bibliotecznych: badanie metodą SERVQUAL, Warszawa 2005.

Szerszknis Ż., Polskie strony www bibliotek akademickich i ich użytkownicy, „Biblioteka” 2005, nr 9, s. 183-189.

Waleszko M., Pomiar satysfakcji użytkowników bibliotek akademickich przy pomocy aplikacji o otwartym kodzie źródłowym,http://babin.bn.org.pl/?p=2471 dostęp: 8.10.2016r.

Wojciechowski J., Biblioteki w nowym otoczeniu, Warszawa 2014

Wydział Prawa i Administacji UWM w Olsztynie [online]. [dostęp: 2014-05-13]. Dostępny w World Wide Web: http://wpia.uwm.edu.pl/artykul/1480/oferta-ksztalcenia.html

Wypożyczanie – podstawowe informacje [online]. [dostęp: 2014-05-14]. Dostępny w World Wide Web: http://bu.uwm.edu.pl/pl/jakkorzystac/ksiazki

Żołędowska-Król B., Jakość w działalności bibliotek, w: Bibliotekarstwo, red. A. Tokarska, Warszawa 2013, s. 508-526.

Żołędowska-Król B., Luka wizerunkowa a analiza satysfakcji pracowników biblioteki, w: Kultura organizacyjna w bibliotece. Ogólnopolska Konferencja Naukowa, Białystok, 4-6 czerwca 2007, red. H. Brzezińska-Stec, Białystok 2008, s. 54-62.

Pobrania

Opublikowane

2017-06-15

Jak cytować

Rogińska-Usowicz, J., & Burzyńska, M. (2017). Badanie satysfakcji użytkowników Biblioteki Uniwersyteckiej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego na przykładzie studentów i pracowników Wydziału Prawa i Administracji. AUPC Studia Ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia, 14, 226–235. https://doi.org/10.24917/20811861.14.15

Numer

Dział

Artykuły / Articles